home > Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen MyCardsrouwkaarten.nl

1. Hoe vervang ik de foto op de kaart?

Kies een kaart en ga naar de kaartenmaker. Klik op de voorbeeldfoto in de kaart en volg de volgende stappen:

  1. 1. Kies rechts in het opmaakmenu onder het kopje ''afbeelding bewerken'' bij het onderdeel plaatsing, voor het naar de voorgrond brengen van de foto (blauw vierkantje voor).
  2. 2. Nu komt op de kaart de voorbeeldfoto naar voren en is de foto te verwijderen met het kruisje. Mocht de voorbeeldfoto de kaart volledig opvullen, schuif dan de foto naar linksonder, zodat het kruisje verschijnt en de foto verwijderd kan worden..
  3. 3. Ga rechts in het menu naar het kopje ''afbeelding en versieringen''
  4. 4. Klik op ''bestand kiezen'' en selecteer de foto op je computer
  5. 5. Druk op knop ''uploaden''
  6. 6. De foto komt nu linksboven op de kaart te staan.
  7. 7. Verplaats de foto naar de gewenste positie en pas deze aan naar de gewenste grootte met behulp van verslepen van het blauwe pijltje. 
  8. 8. Indien de foto achter een kader geplaatst moet worden is deze naar de achtergrond verplaatsen door de foto aan te klikken. Vervolgens onder ''afbeelding bewerken'' dient men bij het kopje plaatsing te kiezen voor het naar de achtergrond brengen van de foto kiezen (blauw vierkantje achter). 

Hulp nodig? We helpen je graag! Neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl.

1b. Mijn foto past niet goed op de kaart.

Het kan zijn dat een foto niet goed past op de kaart. Vaak is er dan sprake van een liggende foto voor een staand kader of juist andersom. 

Om dit op te lossen moet de foto vaak bijgesneden worden. Dit kan bijvoorbeeld eenvoudig via programma's als Paint of Photoshop.

Heeft u geen mogelijkheid om dit te doen? We helpen u graag en dit is vrijblijvend en kosteloos voor het bijsnijden van de foto. Sla in dit geval de kaart op in een account en e-mail ons de foto en wensen via via klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl.

2. Kan ik vooraf al de enveloppen bestellen?

Wil je enveloppen vooraf bestellen om alvast rustig de adressen er op te schrijven? Dat kan op de enveloppenpagina.

3. Hoe bepaal ik de kleuren van een kaartje?

De kleuren van uw beeldscherm geven slechts een indicatie van de kleur van het kaartje. Omdat er een verschil bestaat tussen de kleuren op uw beeldscherm (en de vele mogelijke instellingen daarvan) en de gedrukte kleuren op een kaartje, is er kans op een kleurverschil.

4. Ik heb een mooi kaartje gezien, maar ik wil nog iets aan het ontwerp veranderen. Dat lukt mij echter niet met de applicatie? Wat moet ik doen?

Het kan zijn dat u nog een kleine aanpassing in het basisontwerp van een kaart wilt aanbrengen. Dat is bij sommige ontwerpen mogelijk. Stuur ons een e-mail via klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl en geef aan om welke kaart het gaat en wat u nog veranderd wilt hebben. We gaan dan voor u bekijken of dit mogelijk is en wat de eventuele kosten daarvan zijn.

5. Tot hoe laat kan ik mijn kaartjes bestellen?

Alle kaarten die u op werkdagen voor 18.00 uur bestelt, worden dezelfde dag nog gedrukt en verstuurd. U ontvangt uw kaarten in de regel de volgende werkdag. 

Bestellingen vanaf 20 kaarten van vrijdag 18:00 uur tot zondag 18:00 uur drukken en verzenden wij zondag. In principe ontvangt u deze kaarten de volgende dag. 

Let op: Wij hebben helaas geen invloed op het tijdstip van bezorgen door Post NL, bestellingen kunnen ook in de avond geleverd worden.

6. Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij MyCardsRouwkaarten.nl bestellen?

Ja dat kan uiteraard. Alleen worden er dan extra verzendkosten in rekening gebracht.

7. Welke enveloppen zitten er bij de kaartjes?

U kunt voor de enveloppen kiezen uit 24 verschillende enveloppen. Het is geen verplichting om enveloppen bij uw kaarten te bestellen, maar wel erg handig natuurlijk. 

8. Kan ik ook andere lettertypes kiezen?

U kunt een keuze maken uit de lettertypes die op de site aangeboden worden. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes die niet in onze applicatie staan te gebruiken.

9. Ik heb zelf een mooie (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?

U kunt eigen (gevonden) afbeeldingen uploaden bij het onderdeel ‘afbeelding’ in de applicatie en plaatsen op uw kaartje. Let er altijd wel even goed op dat u de afbeelding ook mag gebruiken. MyCards-Rouwkaarten.nl is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kunt u zonder problemen gebruiken.

10. Mijn kaartjes zijn niet op tijd geleverd?

Voor de verzending maken wij gebruik van PostNL. Als u uw kaartjes op tijd besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd ontvangen, laat het ons direct weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer 0318-240140. Wij gaan dan gelijk achter uw pakketje aan om ervoor te zorgen dat u het alsnog zo snel mogelijk in huis heeft.

11. Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Alle bestellingen op MyCardsRouwkaarten.nl zijn maatwerk, elk besteld kaartje wordt speciaal voor u gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op onze bestellingen, u kunt uw bestelling niet retour sturen. MyCards-Rouwkaarten.nl garandeert echter een 100% klanttevredenheid op al haar diensten. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie.

12. Hoe zorg ik voor tijdige bezorging van mijn rouwkaarten?

Bij het verzenden van rouwkaarten is een snelle bezorging erg belangrijk. De snelste manier om rouwkaarten te laten bezorgen bij de geadresseerden is om te kiezen voor 'directe rouw verzending' via onze website. Bij bestelling op werkdagen en zondag vóór 18 uur ontvangt men de kaarten de volgende dag met de rouwpost.

Als u kiest om de kaarten thuis te ontvangen om zelf te zorgen voor verzending dan heeft Post NL heeft hiervoor de volgende hulpmiddelen:

  • - het verzenden in een rouwset
  • - het gebruik van rouwzegels
  • - het laten afhalen van uw post in het weekend door Post NL

Meer informatie over hoe u de rouwkaarten het beste kunt verzenden kunt u nalezen op de website van Post NL https://www.postnl.nl/versturen/brief-of-kaart-versturen/speciale-post/rouwpost/

13. Kan ik ook de kaarten rechtstreeks naar de ontvanger(s) sturen?

Ja dat is mogelijk. Als u een kaart heeft ontworpen dan komt u na de controle bij de stap om een keuze te maken, u kunt dan kiezen voor de volgende 2 opties:

- Thuis ontvangen (je ontvangt de kaart thuis en zorgt zelf voor de verzending)
- Direct verzenden (wij versturen de kaart rechtstreeks naar één of meerdere adressen, lees meer)

14. Hoe kan ik de adressen invoeren?

U kunt de adressen invoeren in een excel lijst en vervolgens uploaden.

Download het invoerbestand op deze pagina.
Let op de volgende zaken bij het invullen van het bestand.

- Controleer goed of alle gegevens in de juiste kolom staan
- verwijder GEEN kolommen; de indeling moet hetzelfde blijven om de adressen goed te uploaden.
- Bij een groot bestand kan het omzetten even tijd kosten

15. Hoe plaats ik een kruisje /  obelisk op de kaart?

Om aan te geven wanneer iemand is overleden, wordt er soms een obelisk (†) bij iemands naam gezet.

Plaats het kruisje op de volgende manier met behulp van uw toetsenbord.

-Mac: Alt t 
-Windows: Alt 0134

Voor een geboortedatum is het gebruikelijk om een sterretje * (ook wel asterisk genoemd) te gebruiken.

16. Wat moet ik allemaal op een rouwkaart plaatsen?

De minimale onderdelen die op een rouwkaart aanwezig dienen te zijn, zijn:

 

- Een aankondiging dat er iemand is overleden.
- De (volledige) naam van de overledene met eventueel een roepnaam. Meestal wordt ook de relatie tot de afzenders genoemd. Dus bijvoorbeeld onze opa en papa.
- De geboorte- en overlijdensdatum (of de leeftijd waar de persoon is overleden).
- De gegevens waar de plechtigheid zal plaatsvinden. 
Wanneer de plechtigheid in besloten kring zal plaatsvinden worden deze gegevens niet vermeld, dan is het mogelijk te vermelden: "De plechtigheid heeft in besloten      kring plaatsgevonden" of "De uitvaart zal in besloten kring plaatsvinden".
- De namen van de nabestaanden (meestal de directe gezinsleden maar ook vaak broers, zussen en kinderen).
- Een correspondentieadres
- Indien van toepassing het adres waar de overledene is opgebaard. Zo weten mensen waar ze eventueel bloemen kunnen laten bezorgen of afscheid kunnen nemen.
- Indien van toepassing een wens van de overledene. Bijvoorbeeld 'Zij hield van witte bloemen' of 'bij de dienst zal een collectebus aanwezig voor een gift aan het KWF'

Wat er verder op de kaart vermeld kan worden:

- Een routebeschrijving naar de locatie van dienst.
- Een dresscode (bijvoorbeeld geen zwarte kleding of graag witte kleding). 
- Een verzoek om iets mee te nemen naar de dienst. Je kunt bijvoorbeeld iedereen vragen een foto van de overledene mee te nemen of om een bepaalde soort bloem of ballon mee te nemen.
- Contactgegevens vn een nabestaande voor eventuele vragen.
- Een eventuele boodschap of quote namens of die past bij de overledene.
 

 

 

 

Prijscalculator ×

Kies een categorie

Soort kaart

Formaat

Papiersoort

Enveloppen

Aantal kaarten

Aantal enveloppen

Totaalprijs: