Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen MyCards Rouwkaarten

Ons advies is om rouwkaarten te laten verzenden als 'directe verzending rouwpost'. Dit is de snelste manier om de kaarten bezorgd te krijgen en heeft het minste risico op vertragingen. Dit kan van maandag t/m zaterdag bezorgd worden.



Hier staan de antwoorden de meest gestelde vragen. Staat uw vraag en antwoord er niet tussen? Neem gerust contact met ons op. In het weekend kunt u ons per e-mail bereiken.

- Hoe werkt het bestellen?

Hoe werkt het bestellen?  

1. Kies een kaart

Maak een keuze uit een ontwerp in de 'verschillende categorieën' of kies voor een 'Eigen Ontwerp'. Zodra u uw keuze heeft gemaakt kunt u op “Bewerk deze kaart” klikken om naar onze online kaartenmaker te gaan.

2. Personaliseer de kaart

Tijdens het ontwerpen kunt u de voorzijde, binnenzijde en de achterzijde van uw kaart aanpassen. Hierbij kunt u gebruik maken van onze clip-arts, teksten, lettertypes en illustraties. Maar u kunt ook eigen teksten en foto’s toevoegen.

3. Sla uw ontwerp op in een account

Als u klaar bent met uw ontwerp kunt u deze opslaan in uw account. Op deze manier kunt u meerdere kaarten opslaan om op een later moment een definitieve keuze te maken of eventuele wijzigingen door te voeren.

4. Proefdruk, enveloppen vooraf, kaarten bestellen of direct laten verzenden

Proefdruk 

1. U kunt een echte proefdruk van uw kaart laten maken als er de tijd is om hierop te wachten. 
2. U kunt een digitale proefdruk van de kaart downloaden om de kaart beter te kunnen beoordelen (alleen mogelijk indien ingelogd).

Enveloppen vooraf bestellen

Enveloppen kunt u eventueel vooraf al bestellen zodat u deze alvast van een adres kunt voorzien. De enveloppen liggen dan al klaar ten tijde wanneer u wat meer tijd nodig heeft voor uw rouwkaart. Veel mensen vinden dat praktisch.

Kaarten bestellen

Als de kaart klaar is kiest u een formaat, papiersoort, envelop en eventueel een sluitzegel. Geef het verzendadres aan waar u de bestelling wilt ontvangen. Vul de hoeveelheid kaarten in die u wilt bestellen en op welk papiersoort en kleur envelop de keuze is gevallen. 
U kunt ook de keuze maken om de bestelling direct door ons te laten verzenden aan de geadresseerden (meer informatie over direct verzenden).

U kunt bij bestelsoorten ('directe verzending' en 'pakket thuis ontvangen') ook combineren.

Drukbestand PDF bestellen
Indien u beschikt over eigen productiemogelijkheden beschikt of u wilt het drukwerk lokaal laten drukken, dan kunt u een PDF bestellen. Na akkoord wordt deze in 3 uitvoeringen bij uw bestelling klaar gezet om te downloaden.

5. Bestel de kaarten

De laatste controle. Op de voorbeeldpagina kunt u de kaart nog een keer goed controleren. Controleer de inhoud van uw winkelmand. Vul uw adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres in zodat we u een bevestiging kunnen sturen van uw bestelling.

6. Betaal de kaarten

Kies na de winkelmand vervolgens de gewenste betalingswijze en reken de kaarten af. De kaarten worden nu speciaal voor u gedrukt.

7. Bezorging of afhalen

Voor alle bestellingen is van toepassing: op werkdagen en zondag vóór 18.00 uur besteld is dezelfde dag nog gedrukt en verzonden.Voor de  bezorgdata, kijk op onze bezorginformatie pagina.

Tot 20 kaarten worden verzonden met de normale brievenbuspost (deze kan er 2 dagen over doen m.u.v. zondag en maandag). Vanaf 20 kaarten versturen wij met de pakketpost wat u in principe de volgende dag ontvangt (m.u.v. zondag). U ontvangt aan het einde van de dag een e-mail met de Track & Trace code om de bestelling te volgen.

Directe rouw verzendingen op werkdagen en zondag vóór 18.00 uur worden dezelfde dag nog gedrukt en direct verzonden. De eerstvolgende dag, behalve zondag, wordt de rouwkaart dan bezorgd bij de geadresseerde.

Afhalen kan op werkdagen op onze druklocatie in Oss.

Voor 11:00 uur besteld: dezelfde werkdag vanaf 15:00 uur gereed om op te halen tot 17:00 uur.
Tussen 11:00 en 18:00 uur besteld: de volgende werkdag tussen 8:30 en 17:00 uur ophalen.


- Kaart aanpassen

Hoe bepaal ik de kleur van een kaart?  

De kleuren (en vele mogelijkheden van instellingen) van een beeldscherm geven een indicatie van de kleur van een kaart.
Als u de tijd heeft, dan adviseren we om een proefdruk te bestellen. U krijgt dan een échte kaart om thuis te beoordelen.
Let erop dat elke papiersoort ook een effect kan hebben op de uiteindelijk kleur.

Hoe vervang ik de foto op de kaart?  

Bij de meeste kaarten is dit vrij eenvoudig.
In de foto ziet u dan een afbeelding van een 'wolkje met een pijl erin'. Als u daarop klikt krijg u de mogelijkheid om de foto te selecteren op de computer en daarna zal de foto vanzelf op de kaart geplaatst worden.

Als u dit symbool niet ziet dan volgt u de volgende stappen. 

  1. 1. Klik op de afbeelding rondom de foto en druk in het menu aan de rechterkant ('afbeeldingen en versieringen') op 'volgorde > op achtergrond'.
  2. 2. Klik op de voorbeeldfoto en verwijder deze met het rode kruisje.
  3. 3. Ga rechts in het menu naar het kopje 'afbeeldingen en versieringen'
  4. 4. Klik op 'upload eigen bestand/foto' en selecteer deze op de computer
  5. 5. De foto komt nu linksboven op de kaart te staan.
  6. 6. Verplaats de foto naar de gewenste positie en pas deze aan naar de gewenste grootte met behulp van verslepen van het blauwe pijltje. 
  7. 7. Als de foto op de achtergrond moet komen of achter een kader gebruikt u de functie 'volgorde' om deze te verplaatsen.
  8. 8. Komt u er niet uit? Neem contact met ons op. Wij helpen u graag.
Mijn foto past niet goed op de kaart.  

Het kan zijn dat een foto niet goed past op de kaart. Vaak is er dan sprake van een liggende foto voor een staand kader of juist andersom. 

Om dit op te lossen is de foto na het uploaden bij te snijden. Dit kunt u zelf doen in onze kaartenmaker (versleep de streepjes aan de randen van de geuploade foto).

Lukt het niet? We helpen u graag en dit is vrijblijvend en kosteloos. Sla in dit geval de kaart op in een account en e-mail de foto en wensen naar klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl.

Ik heb een enkele kaart gezien, maar ik wil hiervan graag een dubbele kaart (of andersom). Kan dat?  

Van een dubbele kaart (4 pagina's) een enkele kaart (2 pagina's) maken is mogelijk. U kunt dit echter niet zelf doen, wij doen dit graag voor u.
Neem in dit geval contact met ons op via klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl.

Ik heb een kaart gezien, maar wil een ander type (langwerpig, liggend, dubbel). Kan dat?  

Als u van een vierkante kaart een staande / liggende of langwerpige wilt maken, of andersom? Neemt u dan contact met ons op. Wij kunnen dit voor u aanpassen en opslaan in uw account.

Kan ik mijn kaart kopiëren? 
U kunt eenvoudig een kopie maken van de gemaakte kaart om deze bijvoorbeeld te testen met een andere kleur of andere tekst.
  1. 1. Open de ontworpen kaart vanuit de eigen collectie
  2. 2. Klik op 'terug naar bewerken'
  3. 3. Klik op 'bestand' (linksboven op desktop) of op het menu linksboven op mobiel (streepjes)
  4. 4. Klik vervolgens op 'kopie maken'
  5. 5. U krijgt nu een kopie van de kaart in de 'eigen collectie' opgeslagen met als toevoeging aan de naam '(1)'.
Ik wil een eigen ontwerp rouwkaart laten afdrukken. Kan dat?  

Jazeker. Als u reeds een rouwkaart elders heeft laten ontworpen of nog laat ontwerpen, dan kunt u deze bij ons uploaden en bestellen. Ga naar onze blanco rouwkaarten, kies het formaat van de kaart en upload de eigen bestanden (jpg, png, of pdf) in onze kaartenmaker.

Meer informatie over het gebruiken van eigen bestanden zijn hier te vinden.
 
Ik wil iets aanpassen maar dat lukt me niet.  

Onze mensen van de klantenservice helpen u graag. Neem gerust contact met ons op en wij kijken dan samen met wat er online aangepast kan worden. 

Wat is veiligheidsmarge in de kaartenmaker?

Om te voorkomen dat we bij het snijden van de geprinte kaarten in wit onbedrukt papier snijden, hebben we bij alle kaartjes een veiligheidsmarge opgenomen. Deze veiligheidsmarge wordt in onze kaartenmaker aangegeven met een stippellijn om alle buitenzijde van de kaart. Alles wat binnen het vak van de stippellijnen valt, zal zeker te zien zijn na het snijden van de kaartjes. Alles wat buiten deze stippellijnen valt, kan weggesneden worden. Houdt hier dus rekening mee bij het ontwerpen van de kaart.
Tip: Werkt u met kaders in de opmaak die dicht op de veiligheidsmarge staan? Houd er dan rekening mee dat er altijd een kleine afwijking in de afwerking kan zitten. Een kader accentueert dat. In verband met het snijden kunnen we iets verder naar links / rechts of boven / beneden snijden, waardoor het kan zijn dat het ontwerp niet helemaal uitgelijnd is zoals opgemaakt is. We hanteren hierin een marge van maximaal 4 mm.

 
Ik heb zelf een leuke (clip-art) afbeelding gevonden. Kan ik die gebruiken?  
U kunt een eigen afbeelding uploaden bij het onderdeel 'Afbeelding en versieringen’ in de online kaartenmaker en plaatsen op de kaart. Let er altijd wel even goed op dat de afbeelding ook gebruikt mag worden. MyCards Rouwkaarten is namelijk niet aansprakelijk als er een afbeelding gebruikt wordt waar andere mensen wellicht de rechten van bezitten. Dat risico is voor de gebruiker zelf. De afbeeldingen in onze bibliotheek zijn allemaal afgestemd met de ontwerpers ervan en kunt u zonder problemen gebruiken.
 
Wat voor een tekst(en) moet ik op de kaart zetten?  
Bent u op zoek naar een mooie tekst voor op de rouwkaart? Het schrijven van een mooie tekst is niet heel makkelijk. Bezoek onze rouw voorbeeldteksten pagina's voor inspiratie. 
 

- Tekst aanpassen

 
Het lukt niet om de tekst aan te passen. Wat moet ik doen?  
Dubbelklik op een tekstvak om de cursor erin te plaatsen. Daarna kunt u de tekst aanpassen.
Indien u niet bij de tekst komt, dan kan het zijn dat er per ongeluk een afbeelding over de tekst staat, deze dient dan eerst verschoven te worden.
 
Hoe plaats ik een kruisje op de rouwkaart?  
Een veel gebruikt symbool op de rouwkaart is een † kruisje. Een kruisje maakt u met de toetscombinatie option + t (op Apple) of alt 0134 of alt 10013 (op Windows).
 
Kan ik het lettertype aanpassen?  
Klik in onze kaartenmaker op een tekstvak. In het menu kunt u vervolgens het lettertype wijzigen. Het is helaas niet mogelijk om andere lettertypes die niet in onze online kaartenmaker staan te gebruiken.
 
Hoe zorg ik dat alle teksten in het midden staan?  
Hiervoor hebben een raster beschikbaar in de kaartenmaker. Dit rasterknopje is een icoontje met allemaal ruitjes en kunt u in de kaartenmaker vinden. Dit raster zet lijnen over de kaart heen zodat het makkelijker wordt om teksten en afbeeldingen op een lijn te zetten.
 
Hoe maak ik een gedeelte van de tekst cursief of vetgedrukt?  
We hebben helaas geen functie om eenvoudig een gedeelte van de tekst qua opmaak aan te passen. Dit is wel te doen, maar dan per tekstvak. Wilt u een gedeelte van de tekst met een andere opmaak, dan dient u een nieuw tekstvak toe te voegen waarin u dan een ander lettertype kiest. Er zijn verschillende lettertypes die een bold of cursief variant beschikbaar hebben.

- Bestellen

Tot hoe laat kan ik mijn kaarten bestellen?  

Alle kaarten en proefdrukken die op werkdagen vóór 18:00 uur besteld zijn, worden dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. U ontvangt de kaarten in de meeste gevallen de volgende dag.
Bestellingen vanaf vrijdag 18:00 uur tot zondag 18:00 uur drukken en verzenden wij op zondag (dit is van toepassing voor bestellingen vanaf 20 kaarten). Wilt u niet dat wij uw kaarten op zondag drukken en verzenden, dan kunt u bij het bestellen kiezen voor de maandag als verzenddatum..

Kunnen jullie de kaarten ook direct verzenden?  

MyCards Rouwkaarten heeft een speciale service voor het verzenden van de rouwkaarten. Kies bij het bestellen voor 'directe rouw verzending' en voeg de adressen toe. Wij verzenden de rouwkaarten dan als rouwpost en zorgen dat deze de volgende dag* bezorgd zal worden. Meer info over onze rechtstreeks verzendservice staat hier.

Goed om te weten: deze service kan helaas niet in combinatie met sluitzegels.

Is het mogelijk om kaarten direct te verzenden en ook een set kaarten thuis ontvangen?  

Het is mogelijk om naast de rouwkaarten direct te laten verzenden ook een pakket kaarten thuis te ontvangen. Als de direct te verzenden kaarten zijn toegevoegd aan het winkelmand dan kunt u 'verder winkelen'. Open de kaart nog een keer en kies bij het bestellen voor 'pakket thuis ontvangen' en volg het stappenplan. U kunt deze bestellingen tegelijk plaatsen en afrekenen.

Ik woon in het buitenland. Kan ik dan ook bij MyCards Rouwkaarten bestellen?  

Dit is mogelijk. Verzending buiten Nederland heeft een toeslag van € 11,95. Staat uw gewenste land niet in de lijst? Neem dan contact met ons op.

Ik heb al besteld, maar ik zie een fout in de kaart.  

We raden u aan ons direct te bellen op 0318 - 240 140. Wij kijken dan of de bestelling al in productie is, of dat we de bestelling nog kunnen pauzeren, zodat we de kaart aan kunnen passen. We zijn van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar van 09:00 - 18:00 uur en verder per e-mail.
Proefdrukken gaat bijna altijd direct in productie en kunnen meestal niet meer aangepast worden.

Ik heb al besteld, maar ik wil een andere papiersoort.  

Dat kan gebeuren. Echter gaat na het bestellen de order bijna direct in productie. We raden aan ons altijd direct te bellen op 0318 - 240 140, wij zijn van maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 09:00 - 18:00 uur. Dan kunnen we samen kijken naar een oplossing. 

Ik heb de kaarten binnen en er staat een fout op.  

Dat is vervelend. Uiteraard zou het fijner zijn als de kaarten ineens goed waren, maar wij denken graag met u mee en kunnen mogelijk een korting aanbieden op een nieuwe druk. Neem contact op met onze klantenservice voor de mogelijkheden.

Is er een minimum aantal bestel-hoeveelheid?  

Bij het bestellen van een pakket kaarten is de minimum bestelhoeveelheid 10 kaarten. Bij directe verzending is dit 1.

Waar vind ik de bestelde proefdruk en de ontworpen kaarten?  

Als de kaart is opgeslagen dan is deze in het account te vinden bij 'eigen collectie'

Ik heb mijn proefdruk niet opgeslagen/geen account aangemaakt.  

Klik op 'login' bovenaan de pagina. U gaat nu naar de inlogpagina om inloggegevens in te vullen. Op de homepagina klikt u vervolgens op 'mijn account' Daarna kunt u kiezen uit: 'bestellingen', of 'eigen collectie'. In de eigen collectie staan de kaarten die zijn opgeslagen. Klik een kaart aan en u kunt verder met ontwerpen. Vergeet later niet om op te slaan. In de map met bestellingen staan de kaart(en) die eerder besteld zijn. Mocht u een proefdruk hebben besteld maar geen account hebben, neem dan contact met ons op. Wij plaatsen de kaart dan in een account zodat u deze zelf verder kunt bewerken en/of bestellen. 

Ik heb een proefdruk ontvangen en wil bestellen, hoe doe ik dat?  

Als u de proefdruk heeft ontvangen en deze akkoord is, dan gaat u in het account naar 'bestellingen'. Hier staat de bestelling van de proefdruk die u kunt 'herbestellen'. U kunt dan verder met bestellen (pakket ontvangen of direct verzenden) en de keuzes voor formaat, papiersoort, envelop en aantal ingeven en de volgende stappen volgen. Als u nog wat aan wilt passen dan kunt u de kaart openen, vervolgens 'terug naar bewerken' waarna u in de kaartenmaker de kaart kunt aanpassen. Wij adviseren altijd om deze tussentijds op te slaan. Als de kaart gereed is, controleert u deze en volgt u de stappen om te bestellen. Mocht u een proefdruk hebben besteld maar geen account hebben, neem dan contact met ons op. Wij plaatsen de kaart dan in een account zodat u deze zelf verder kunt bewerken en/of bestellen. 


- Bezorging

Wat is de levertijd?  

Voor onze bestellingen geldt: elke werkdag of zondag vóór 18:00 uur besteld is dezelfde dag nog gedrukt en verzonden. Tijdens het bestellen heeft u de mogelijkheid zelf de verzenddatum van de bestelling te kiezen. Meer informatie over de levertijden is te vinden op de levertijden pagina

 

Wat zijn de verzendkosten?  

Bij een pakketzending tot 20 kaarten zijn de verzendkosten € 4,75. Bij bestelling van meer dan 50 kaarten zijn de kosten € 6,95.

Hoe worden bestellingen verzonden?  

- Proefdrukken worden met de brievenpost bezorgd door PostNL. De proefdrukken passen gewoon door de brievenbus en worden binnen uiterlijk 3 werkdagen bezorgd (dinsdag t/m zaterdag).

- Bestellingen tot 20 kaarten en enveloppen en de directe verzendingen worden met de brievenbuspost verzonden. Deze passen gewoon door de brievenbus en worden uiterlijk binnen 3 werkdagen ontvangen (dinsdag t/m zaterdag).

- Directe verzending rouwpost worden bezorgd door de postbode van Post NL en dit kan ook op maandag bezorgd worden.

- Bestellingen vanaf 20 kaarten en enveloppen worden ook bezorgd per pakketpost. Deze zult u in principe de volgende dag ontvangen (maandag t/m zaterdag).

Kan ik de bestelling ook afhalen?  

Dit is mogelijk op onze druklocatie in Oss.
Op werkdagen voor 11:00 uur besteld = dezelfde dag vanaf 15:00 uur gereed voor afhalen.
Op werkdagen tussen 11:00 uur en 18:00 uur geplaatst = de volgende werkdag vanaf 8:30 uur gereed voor afhaal.

Wat als ik niet thuis ben bij het bezorgen?  

Als u niet thuis bent, dan is het aan de bezorger wat te doen met het pakket. Wij hebben hier helaas geen invloed op.
De 1e optie is dat de bezorger het bij de buren zal proberen te leveren en de andere optie is dat het pakket naar een afhaalpunt zal gaan om het daar (vaak de volgende werkdag) af te halen.

Mijn bestelling is nog niet binnen  

Voor de verzending maken wij gebruik van verschillende bezorgers.

Als u de kaarten op tijd heeft besteld hebt, maar niet binnen de verwachte levertijd hebt ontvangen, dan vragen wij u om de track and trace informatie te controleren. Mocht er een vertraging zijn dan zal het mogelijk een dag later geleverd worden. Mocht het er dan nog niet zijn, laat dit ons dan weten via het contactformulier of bel ons even via telefoonnummer (0318) - 240 140.
Wij gaan dan gelijk achter u pakket aan om ervoor te zorgen dat het zo snel mogelijk bezorgd zal worden.

Als wij een proefdruk en of kaarten met de brievenbuspost hebben verzonden (onder 20 kaarten) dan hebben we geen track and trace informatie. In Nederland zal bezorging maximaal 3 dagen duren (dinsdag t/m zaterdag). Mocht het de 3e dag nog niet binnen zijn, neem dan contact met ons op.

Voor België is de levertijd van brievenbuspost tot 8 werkdagen (dinsdag t/m zaterdag). Mocht het er de 8e dag nog niet zijn, neem dan contact met ons op.


- Papiersoorten

Wat zijn de papiersoorten?  

U kunt kaarten bestellen in verschillende papiersoorten. Deze hebben allemaal verschillende eigenschappen. Lees hier meer over op onze papiersoorten pagina


- Enveloppen

Welke kleuren enveloppen zijn er?  

In het bestelproces komt u vanzelf de mogelijke kleuren enveloppen tegen. Voor een overzicht kijkt u hier.

Welke enveloppen zitten er bij de kaarten?  

U kunt voor de enveloppen kiezen uit ruim 20 verschillende kleuren. Het is geen verplichting om enveloppen bij de kaarten te bestellen. Wilt u een andere kleur envelop dan de standaard, dan kan dat uiteraard. Neem daarvoor even contact met ons op via het contactformulier. Houd er wel rekening mee dat afwijkende wensen en kleuren vaak wel iets duurder zijn en een langere levertijd hebben. 

Ik wil enveloppen vooraf ontvangen, kan dat?  

Wilt u de enveloppen vooraf bestellen om alvast de adressen er op te schrijven? Dat kan op de enveloppenpagina.

Ik heb verkeerde / te weinig enveloppen ontvangen.  

Excuses. Neem direct contact met ons op. Dan gaan we z.s.m. de juiste enveloppen toesturen.


- Prijzen

Wat kost een proefdruk?  

Als u een account heeft aangemaakt kunt u gratis een digitale proefdruk downloaden.

Als u de tijd ervoor heeft adviseren we altijd om een echte proefdruk te maken van de kaart om het ontwerp in het echt te kunnen beoordelen. We bieden de eerste proefdruk voor € 1 aan. U kunt daarna meerdere proefdrukken bestellen, daarvoor betaalt u de stukprijs van de kaart uit de prijsstaffel van 1 kaart. 

Wat zijn de verzendkosten?  

Bij een pakketzending tot 20 kaarten zijn de verzendkosten € 3,95. Bij bestelling van meer dan 50 kaarten zijn de kosten € 5,95.

Wat kost mijn kaart?  

De prijs van de kaart is afhankelijk van de papiersoort, het formaat en het aantal kaarten dat u bestelt. Hoe meer kaarten, hoe lager de stukprijs in verband met onze staffelkorting. Gebruik de prijscalculator op de kaartinformatie pagina om de prijs uit te rekenen. De minimale oplage is 10 stuks. Meer informatie is te vinden op onze prijzenpagina.

Kan ik korting krijgen?  

Wij werken reeds met staffelkorting en hanteren meerdere prijsstaffels:  10 - 49 kaarten | 50 - 99 kaarten | 100 - 199 kaarten en 200+.
Hoe meer kaarten u besteld, hoe lager de prijs. Bereken met de prijzencalculator op de kaartinformatie pagina de totaalprijs. Deze staffels worden per versie van de kaart toegepast. Elke versie wordt met zorg gecontroleerd en verpakt samen met de andere versies uit eenzelfde bestelling. Dat brengt meer handeling met zich mee waardoor de kosten totaal wat hoger liggen dan wanneer u een oplage besteld


- Extra's

Kan ik sluitzegels bestellen?  

Dat kan. Wij hebben een collectie rouw sluitzegels. Alle zegels, prijzen en informatie is te vinden op de sluitzegels pagina.

Kan ik ook adreslabels bestellen?  

Wij kunnen geen losse adreslabels leveren, wel kunnen wij de kaarten direct voor u verzenden. Alle informatie staat op deze pagina.

Leveren jullie ook postzegels?  

Wij leveren geen losse (rouw)postzegels. U kunt deze bij het postkantoor kopen. Als u gebruik maakt van direct verzenden, dan regelen wij de postzegels en het verzenden.

Hoeveel postzegels moeten er op de kaart?  

Voor deze vraag verwijzen we u door naar de website van PostNL: hier kunt u precies zien hoeveel postzegels op de envelop moeten - dit is namelijk afhankelijk van het gewicht. 

Bijna bij al onze kaarten is 1 zegel voldoende. Uitzonderingen zijn 15x15 dubbel en 14x21 dubbel, waarvoor er waarschijnlijk 2 nodig zijn.

Kan ik een drukbestand ontvangen?  

Bij het bestellen komt u de optie tegen om een pdf drukbestand aan te schaffen. De kosten hiervan zijn € 75. U kunt na het bestellen het drukbestand in verschillende formaten downloaden uit uw account. Een account aanmaken is hiervoor noodzakelijk.

Kan ik een digitale rouwkaart bestellen?  

U kunt een digitale rouwkaart bestellen bij een minimale afname van 10 kaarten. Bij het bestellen komt u de optie tegen om een digitaal bestand aan te schaffen. De kosten hiervan zijn € 35. U ontvangt dat een opgemaakt afbeelding van de pagina's van de kaart op 1 beeld wat u eenvoudig kunt delen via mail, app of socials. U kunt ook de pagina's los ontvangen. Meer informatie kunt u hier vinden.
1 digitale versie € 35


- Klachten

Ik heb kaart(en) te weinig ontvangen  

Dat is vervelend, excuses. Wij drukken altijd het bestelde kaarten. Als u een pakket heeft ontvangen en 1 kaart mist, heeft u dan de kaart boven in de doos meegeteld? Klopt het aantal dan nog niet, neem dan contact met ons op.

Ik ben niet tevreden met het drukwerk  

Bent u niet tevreden met het drukwerk? Dat is vervelend, we kijken graag met u mee om de oorzaak te achterhalen. Graag ontvangen we foto's van de kaarten. Mail deze naar klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl en wij nemen snel contact met u op

Ik zie een verschil in kleur tussen kaarten, hoe kan dat?  

Kaarten die niet gelijktijdig worden gedrukt, kunnen wat van elkaar verschillen. Een kleur kan snel beïnvloed worden door luchtvochtigheid en of de staat van de machine. Bestelde kaarten op verschillende momenten (en uiteraard op ander papier) kan een kleurverschil geven. Hierin houden we een bepaalde bandbreedte aan. Vindt u het verschil te groot? Maak een foto en mail het naar ons klantenservice@mycardsrouwkaarten.nl, samen met het ordernummer. Dan komen we er snel bij u op terug.

Ik zie een witte rand op de kaart  

Er kan sprake zijn dat het ontwerp niet goed is uitgevuld of dat wij een snijfout hebben gemaakt. Maak een foto en mail het naar ons, samen met het ordernummer. Dan komen we er snel bij u op terug.


- Overige vragen

Ik kan niet inloggen  

Dat is vervelend. Onze tip is om het e-mailadres letter voor letter in te voeren met kleine letters. Zo voorkomt u dat er bij het kopiëren en plakken per ongeluk een spatie voor of achter het mailadres staat. Lukt het nou nog niet? Neem dan contact met ons op, dan maken wij een nieuw wachtwoord voor u aan.

Waar kan ik de adressen invullen?  

Vul de adressen in in het adresboek. Ook is er de optie om een voorbeeld adressenbestand te downloaden om de adressen van de ontvangers in te vullen waarna u deze kunt uploaden en de kaarten rechtsteeks kunt laten verzenden.

Plaatsen jullie een logo op de kaart?  

Wij plaatsen géén logo of ander beeldmerk van ons bedrijf op de kaart.

Kan ik ook achteraf betalen?  

Achteraf betalen verloopt via onze partner Klarna wat u kunt kiezen bij de betaling. Klarna stuurt u een factuur per e-mail, zodra de bestelling is verzonden. U kunt betalen, binnen de betaaltermijn van 14 dagen. Meer informatie over betalen, klik hier.

Controleren jullie mijn bestelling?  

Wij controleren niet standaard onze bestellingen. Wij drukken wat u besteld. Heeft twijfels over de juistheid van de bestelde kaart? Neem dan na het bestellen contact met ons op.

Kan ik mijn bestelling retourzenden?  

De meeste bestellingen zijn maatwerk, elk besteld kaart wordt speciaal gedrukt. Het herroepingsrecht is daarom niet van toepassing op deze bestellingen. MyCards Rouwkaarten gaat altijd voor een passende oplossing voor elke bestelling. Wij vinden het namelijk belangrijk dat u als klant tevreden bent. Bekijk meer informatie over onze garantie. Enveloppen kunnen na contact met de klantenservice retour worden gestuurd.

Zijn jullie duurzaam?  

We kunnen melden dat al onze kaarten worden gedrukt op FSC-gecertificeerd papier. En omdat we precies datgene produceren wat klanten bestellen via onze website, ontstaat nergens in het hele bestel- en leverproces onnodig afval. Het drukproces maakt gebruik van voor de mens volstrekt onschadelijke - dus 100% niet giftige - ‘droge inkt’ (toner), waarbij tijdens het drukproces bovendien niets verloren gaat. Het drukproces maakt geen gebruik van alcohol, oplosmiddelen, ontvlambare materialen of andere chemische stoffen die belastend voor het milieu en voor de mens kunnen zijn. 

Kan ik een factuur ontvangen?  

Als de order is verzonden, kunt u via het eigen Account > 'Bestellingen' een factuur downloaden (blauwe knop). De order moet wel eerst betaald en verzonden zijn. Wij verzenden géén factuur mee met bestellingen.

Hoe lang blijft de kaart in mijn account staan?  

Een opgeslagen kaart blijft altijd in het account staan, zolang u dit account aanhoud. 

Kan ik mijn account verwijderen?  

U kunt het account niet zelf verwijderen. Wij kunnen dat voor u doen als u een email stuurt.